21.5.17

Nukkejen käsittely

Hei kaikille! Ajattelin tänään taas vaihteeksi vähän kirjoitella tänne blogiini asiasta, joka tuli vastaan mulle tässä muutamia päiviä sitten.

Sain siis tälläisen kommentin eräässä sosiaalisessa mediassa, jossa olen. En siis tunne tätä henkilöä, mutta tämä kommentti oli siis täysin julkinen ja minulle osoitettu (ja se oli kirjoitettu juuri näin kun tässä lainaan):
"Miksi minusta tuntuu, että sen varovaisuuden perusteella olisin ainakin valmis pullippiin. Arvaa miksi!
Musta tuntuu siltä että säkin käsittelet koko ajan noita kauheen agressiivisesti??.."

Tuo sana mikä tuossa on käytetty, aggressiivisuus. Se on mun mielestä aina iso sana tähän asiaan ja minusta myös liiottelua, mutta se ei ole syy miksi haluan kirjoittaa tästä aiheesta. 

Monet tietää, että olen tosiaan harrastanut tätä harrastusta 2010 vuodesta asti eli 7 vuotta tulee tuossa heinäkuussa täyteen. Näiden vuosien varrella olen oppinut tuntemaan omat Pullip perheen nukkeni todella hyvin ja tiedän todella tarkkaan kuinka niitä voi käsitellä varovaisesti. Kuitenkin se, että pystyn käsitellä nukkejani todella huolettomasti ei tarkoita sitä, että käsittelisin niitä huolimattomasti. Se voi ehkä nopeasti näyttää jollekkin ulkopuoliselle, että käsittelisin nukkejani "rankasti", koska oikeasti pystyn ottaa rennosti ja käsitellä niitä suht "nopeastikkin" ilman, että ne tosiaan menisivät rikki. Ja koska tosiaan tiedän niin hyvin kuinka raajat liikkuu ja minkälainen liikerata nukeillani on, en pelkää liikutella tai kosketella nukkejani.

En sitten tiedä ajatteleeko tämä henkilö, jolla ei siis käsittääkseni nukkeja vielä ole, että ne menevät rikki jo siitä että ne ottaa käteen, mutta asiahan ei tosiaan todellakaan ole niin. Toki Pullip-nuket saattaa tuntua aika heiveröiseltä, mutta koska itse ainakin olen sen verran paljon niitä käsitellyt niin tiedän kyllä kuinka Pullippeja tulee käsitellä, niin jotenki se, että joku kommentoi noin sai mut hieman naurahtamaan. Toki voidaan sanoa, että Pullipit ovat herkempiä kuin esim BJD-nuket, mutta jos Pullip-nuket on tutumpia, kuten ne ovat esim minulle, niin tällähetkellä ainakin minun käsittely BJD-nukkejani kohtaan on paljon tarkempi kuin Pullippeja ihan vaan sen takia, että en vieläkään täysin tunne BJD-nukkeja.

 Tottakai jos puhuttaisiin jonkun muun nukeista kuin minun omista, niin en yleensä edes miiteissä hirveästi koskettele muiden nukkeja ja jos kosken niin olen todella varovainen ja huomattavasti tarkempi kuin omia nukkejani kohtaan, koska silloin on kyseessä jonkun toisen henkilön nukke. Tämä tosin on aika normaali asia jonka aikakin suurinosa jo tietää. :)

Vahinkoja sattuu kaikille, niin myös minulle. Eli osa teistä siis tietää, että myös mulle on sattunut vahinkoja nukkejeni kanssa, niinkuin varmasti muillekkin nukkeja kerääville. Se ei kuitenkaan ole niin vakavaa niinkuin sen voi joku ulkopuolinen ajatella. Joskus ulkona kuvatessa nukke saattaa kaatua tai tippua esim kannon päältä alas. Kerran myös erään nukkeni pää lähti kokonaan irti vartalosta, koska obitsun kaulatappi katkesi yllättäen, kun pitelin nukkeani sylissä ja se pää vaan vieri mattoa pitkin ja olin aika kauhuissani.. Siltikin kaikki nukkeni ovat kunnossa, vaikka tämmösiä sattumuksia tapahtuukin. Toki joskus on oikeasti tullut pieniä naarmuja, mutta vahingoille ei oikeasti voi mitään, vaikka ne kyllä ärsyttää todella paljon. 

Pointtini oli siis se, että en tiedä olenko antanut Pullipeista tai muista nukeista jotenkin sellaisen kuvan, että ne menee rikki jos niihin koskee, mutta se ei ole mitenkään ollut mun tarkoitus. Kun nukkeja oppii käsittelemään käsittelystä tulee huolettomampaa kuin silloin kun ne on vasta saanut itselleen. Nämä nuket eivät kuitenkaan ole mitään lasia, jotka särkyy heti jos ne kaatuu eli kyllä niitä oppii ja pystyy käsitellä huolettomasti ajan kanssa ilman stressaamista siitä että nukke rikkoutuu.

Jokainen nukkeni on minulle rakas ja voitte olla varmoja, että käsittelen jokaista nukkea samalla tavoin ja yhtä tarkasti, vaikka olenkin aika huoleton niiden suhteen. Tämä harrastus on minulle niin rakas, että en missään nimessä käsittelisi nukkejani kaltoin. ♥

Kiitos kun luitte! :)

3 kommenttia:

  1. Hyvä teksti! Huolettomuus ja huolimattomuus ovatkin todellakin eriasioita varsinkin tässä tilanteessa :)

    -koe 626

    VastaaPoista
  2. Heh, olisitpa nähnyt minut ensimmäisen hartsinukkeni kanssa. Luulin, että se menee rikki pelkästä kosketuksesta ja olin kokovartalopaniikissa kun se ensimmäisen kerran kaatui tai nuokahti suuntaan tai toiseen. Nuken käsittelyyn tulee varmuutta kokemuksesta olipa nukke sitten bjd, pullip tai mikä tahansa. :) Ei ne onneksi niin helposti rikki mene, muutoin olisin varmasti muussannut jo useammankin. ;) Ja samaa mieltä kuin tuossa yläpuolella. Kaverin nukkejen kanssa on aina varovaisempi. :)

    VastaaPoista
  3. No voi, aina tuolla on joku kuka luulee tietävänsä enemmän. Alussa olin kyllä varovainen kun tulee hartsinukkeihin, mutta ajan kuluen sitä oppii mitä voi tehdä ja mitä ei voi. Olen kyllä vielä varovainen kun tulee käsiin ja jalkoihin, etenkin sormiin ja varpaisiin. Silmän alueet myös. Kerran nukke kaatui, löi päänsä hiekkarantaan, kivi osui suoraan huuleen. Tuli naarmu, mutta ei maailmanloppu. Omat nuket omalla tavalla, kaverin paljon varovaisempi.

    VastaaPoista

Ennen kuin kommentoit olisi kiva kuulla, jos haluaisit nähdä jostain tietystä nukesta kuvia. Jos keksit jotain parannettavaa kuvissani tai teoksissani kerro siitä minulle. ^^ Rakentava palaute on myös aina tervetullutta! Kiitos kaikista kommenteista!

Ennenkuin kysyt jotain luethan UKK alueen, jos olen jo aiemmin vastannut kysymykseesi: http://sininnukkeblog.blogspot.com/p/ukk.html