2.1.18

Nukkevuosi 2017

Hei kaikille ja hyvää uuttavuotta 2018! :) Viimevuonna lupasin, että teen tämmöisen vuosikatsauksen joka vuosi, joten tässäpä taas muisteluita vuodelta 2017. Edelliset vuosikatsaukset löydät ketjun lopusta!

Mitä nukkeja minulle saapui 2017?
Ensimmäisenä tänne saapui iso grail nukke Pullip My Melody, jota olin etsinyt siis jo pidemmän aikaa ja löysin onneksi viimein hänet. ♥ Tämän nuken nimeksi tuli yksinkertaisesti Melody. Koska Hello Kitty ja muutenkin kaikki Sanrion hahmot on lähellä sydäntäni niin myös tämä oli yksiä "pakko saada" nukkeja minulle. Nyt minulta löytyy siis koko "vanha" Sanrio nukke kokoelma eli Hello Kitty, Cinnamoroll ja My Melody. ♥
Seuraavana tänne saapui jo 2016 lopulla tilattu nukke eli siis Luts Tiny Delf Gretel, joka sai nimekseen Oceana. Tämä nukke ei ollut ostoslistallani, joten hän oli pieni heräteostos, mutta hyvä sellainen, koska olin pitkään halunnut pientä BJD Tinyä nukkeperheeseeni. ♥
Seuraava nukke, joka saapui tänne oli tosi yllättävä hankinta, koska tämä neiti tosiaan julkaistiin vasta tänä vuonna. Ensi kertaa kun tämän nuken näin totesin että ei oo ihan mun tyylinen nukke, mutta myöhemmin kun katselin tarkemmin tajusin, että pakkohan mun on tämä neiti saada. Tämä nukke on siis Fairyland Fairyline Sircca, jonka nimesin Fleuriksi. ♥ Tämä hankinta ei olisi koskaan ollut mahdollinen minulle ilman poikaystäväni apua, joten kiitokset vielä hänelle, että sain kotiuttaa tänne jotain näin kaunista. ♥
Ja viimeinen nukke tälle vuodelle oli Miyadoll Limited Sweety, joka sai nimekseen Faith. Tämäkin nukke oli uudempia julkaisuja ja tosiaan myös limited. Kun näin tämän nuken olin heti rakastunut, koska tämän nuken naama on vaan jotain niin suloista ja niin mun tyylistä.. Aluksi ajattelin, että tämä hankinta täytyy oikeasti jättää väliin, mutta mun unet ei jättänyt tätä aihetta pois mielestäni koska näin tästä nukesta unta, että ostin hänet ja että avasin tämän nuken pakettia.. Ja lopulta sitten päädyin siihen, että pakko se on ostaa, kun sitä nyt saa ja oon kyllä niin onnellinen että häneen päädyin. ♥ Tämä nukke on todella varastanut sydämeni.. ♥
Psst! Toki oon tänävuonna myös figuureita kotiuttanut, mutta en kokenut tarpeelliseksi listata niitä tähän, vaikka blogissani onkin välillä niistä juttua.

Mitä nukkeja tai figuureja olen tilannut vuodelle 2018?
Ensi vuodelle en ole tilannut yhtään nukkea, mutta suunnitteilla toki olisi. Mulle on kuitenkin tulossa ensivuonna Pullip MIO-kit (white skinillä), koska mulla kävi mieletön onni. Voitin siis Sophiavanillen Instagram Giveawaystä tämän MIO:n! ♥ Olin kyllä tästä mielettömän yllättynyt, mutta erittäin kiitollinen. Hassua on se, että mulla on muutenkin pyörinyt mielessä tilata MIO-kit, mutta en vaan ole pystynyt sitä tekemään, niin tämä Instagram voitto osui kyllä tosi hyvin kohdilleen. :)
(Uutta tietoa tästä: https://sininnukkeblog.blogspot.fi/2018/03/pullip-mio-kit-giveaway-voitto-infoa.html)
Koska mun blogissa on kuvia myös figuureista välillä ja koska ihmiset joskus kyselee, että aionko ostaa sen ja sen figuurin niin voisin tähän niitäkin vähän avata, että mitä olen ennakkotilannut, koska nukkeja mulle ei niinkään ole tulossa nyt.

Olen siis ennakkotilannut Overwatch Mercy Nendoroidin
Ja myös Overwatch D.Va Nendoroidin! Nendoroidit on minusta olleet aina suloisia, mutta nyt kun niitä tehdään pelistä josta pidän todella paljon olen erittäin onnessani. ♥ Tiedostan toki, että he ovat tehneet myös Hanzo ja Genji Nendoroidit, mutta mielestäni niiden toteutus ei ollut yhtään sellainen mistä itse tykkään ja lisäksi nuo kaksi hahmoa vaan ei ole suosikkejani. Uskoisin, että pysyttelen aika vahvasti naishahmoissa näissä Overwatch figuureissa, mutta toki jos Mccreestä tai jostain muusta kivasta hahmosta tulee oikeasti kivan näköinen Nendoroid, niin silloin tänne saattaa joku sellainenkin ilmestyä. ;)

Nukkehaaveet ja suunnitelmat vuodelle 2018? 
Ensimmäinen suunnitelma tälle vuodelle olisi hankkia uusia peruukkeja nukeilleni, jotka niitä kaipaa ja niitä on aika paljon, jotka semmoiset tarvitsee. Uskoisin siis, että vuoteni alkaa peruukkikaupoilla! Toinen suunnitelma olisi saada yhdelle BJD-nukelleni uusi meikki eli Bluefairy Tinyfairy Jasminelle, koska tämän nuken meikki alkaa olemaan siinä kunnossa, että nyt kaivataan oikeasti uutta nassua.. Siksi en ole kuvannutkaan Lunaa pitkään aikaan.

Nukke hankintojen puolesta olen ajatellut aloittaa tämän vuoden Pullip-hankinnalla ja minulla on parikin nukkea jota olen tosi vahvasti miettinyt, ne kaksi ovat siis: Pullip Shinku ja Dal Drta. Näiden lisäksi olen alkanut myös harkita Pullip Classical Alicea erittäin vakavasti, ja saattaa olla että sekin nukke ilmestyy tänne.. Pullip Cinnamoroll vaikutti myös todella suloiselta nukelta, joka on siis tämän vuoden tuleva julkaisu, mutta haluan odottaa siitä omistaja kuvia ja tuomita sitten, että mitä siitä nukesta lopulta päätän.

BJD-nukkejen suhteen en ole hirveän toiveikas tälle vuodelle, mutta ei sitä koskaan tiedä miten käy. En ole suoranaisesti suunnitellut, että ketä haluaisin tänne saada, vaikka lista minulla onkin ja yleensä muutenkin kun teen suunnitelmia niin aina niistä menee monikin kohta pieleen.. :p Oon kuitenkin hieman harkinnut tänne joko toista Tinyä tai YoSD kokoista BJD-nukkea, joita minun haavelistalta löytyy, mutta en tosiaan tiedä yhtään että mihinhän sitä rahat riittää ja mihin päädyn lopulta. Oon toki edelleen miettinyt Piposin nukkeja ja muidenkin firmojen eläin nukkeja, mutta kaikki on hyvin avoinna tälle vuodelle.

Blythe tai Azone nukkejen puolesta voin vaan todeta, että en usko, että kumpaakaan tulee tänne tänävuonna.. Ja tiedän, Blythen halusin jo viimevuonna, mutta en vaan nää todennäköisenä sitä tänäkään vuonna, koska mulla on niin paljon muitakin suunnitelmia ja Blythe ei ole enää ykkösenä listalla. Azone nukkeja en taas ole muutenkaan ajatellut hankkivani lisää, mutta eihän sitäkään tiedä, jos he julkaisevat jonkun överi kivan nuken joka on pakko saada! :)

Mistä nukeista olet luopunut vuonna 2017?
Tänävuonna täältä poistui taas muutama nukke ja tässä pieniä muistoja niistä.

Ensimmäisenä täältä poistui Fairyland Pukipuki Cupid 10cm obitsulla. Tästä nukesta luovuin osaltaan sen takia, että tämä kroppa ja pää systeemi alkoi vaan ärsyttää itseäni niin paljon, että en jaksanut sitä enää pitää. Toinen syy on taas se, että tämä nukke ei vaan sopinut nukkeporukkaani. Tämä nukke oli kuitenkin ensimmäinen BJD-nukkeni jonka sain siis 2012 ja tämä oli sellainen mihin minulla oli sillon varaa. Titi on nyt kuitenkin paremmassa kodissa, jossa se saa enemmän huomiota. ♥
Seuraavana täältä lähti Byul Pollon nimeltä Monica. Tästä nukesta päädyin luopumaan, koska en vaan ole kuvannut tätä nukkea pitkään aikaan ja muutenkin jotenkin tuntui, että nuken meikki ei enää miellyttänyt. Byulit on minusta silti edelleen tosi söpöjä, vaikka ainokaisen Byulini myinkin- voi olla, että tänne tulee joskus joku muu Byul, koska onhan nämä niin suloisia kuitenkin. ♥
Täältä lähti myös Ever After High Raven Queen SDCC Collector nukke. Syy miksi tästä neidistä päädyin luopua on se, että totesin myöhemmin hänet saatuani, että EAH nuket vaan ei ole mun tyylisiä nukkeja. Oon tosi pitkään siis tykännyt EAH nukeista, mutta kun sain ensimmäisen oman EAH nukkeni täytyi todeta, että ei se sovikkaan minulle vaikka tosi kaunis onkin. Oon kuitenkin tosi iloinen, että mulla oli tämä nukke nukkeporukassani, koska tämä neiti on kyllä erittäin kaunis ilmestys ja häntä oli aivan älyttömän ihanaa kuvata. ♥ Nykyään tämä nukke on kuitenkin kodissa, jossa hän saa ansaittua huomiota!
Dollzone BB Lunan oli aika myös lähteä. Tämä nukke oli ensimmäinen kokonaan hartsinen BJD:ni. Hänet ostin aika halvalla Pullip Suomesta aikoinaan ja olin tosi onnellinen tästä nukesta vuosia. Kuitenkin ajan saatossa, mua alkoi kyllästyttää tämän neidin kroppa ja muutenkin se, miten huonosti se liikkuu ja posettaa. Oon silti kuitenkin edelleen sitä mieltä, että tämä nukke on suloinen ja kiva, mutta ei vaan minua varten.
Täältä lähti myös Little Pullip Black Diamond..
ja Little Dal Risa Sweet Girl. Näistä molemmista halusin luopua, koska tuntui ettei Littlet olleet enää mun juttu. Toki ne ovat erittäin söpöjä, mutta mua alkoi kyllästyttää Littlejen kroppa ja en tosiaan halunnut hankkia 10cm obitsua, koska inhoan sitä kroppaa. Nämä nuket ovat nyt siis paremmassa kodissa. ♥

Millainen nukkevuosi 2017 oli?
 Nukkevuosi 2017 oli ihan kiva, mutta kun mietin tätä vuotta jälkeenpäin tuntui, että sain ihan liian vähän nukkeja ja se on tavallaan tosi ymmärrettävää, koska osa nukeista jotka tänne tuli oli hyvin kalliita. Oon kuitenkin ajatellut tämän vuoden potkaista käyntiin muutamalla nukkehankinnalla (peruukkien jälkeen).

2017 vuodesta mulla ei kuitenkaan oo hirveästi sanottavaa, vaikka ihan perus nukkevuosi se mulle olikin ja tuntuu, että kaikki sanottava tuli jo yläpuolella hyvin esiin. Täytyy silti todeta, että oon tosi onnellinen siitä, että mun BJD-kokoelma on kasvussa, mutta samaan aikaan on tullut ikävä uusia Pullip-nukkeja, koska Pullipit on kuitenkin se mun ensirakkaus.

Tänä vuonna sain customoitavaksi yhden tilaustyö Pullip-nuken ja minulle tämä yksi oli tosi riittävä tälle vuodelle. Tähän meikkiin olin kyllä tosi tyytyväinen, koska teki melkeen mieli pitää tämä itselläni! ♥


Tässä lista ja linkit postauksiin mahtavista miiteistä joissa olin 2017:

Tähän loppuun vielä muutama suosikki kuvani vuodelta 2017! 



























Edelliset vuosikatsaukset:

Kiitos kun katsoitte & Mahtavaa uuttavuotta vielä kaikille!

3 kommenttia:

  1. Todella kiva idea ja täydellinen toteutus!! <33 Aivan upeita kuvia!! <3 Ja erittäin hyvää vuotta 2018 sinullekin!! <33

    VastaaPoista
  2. Tykkään paljon noista sun suosikkikuvista postauksen lopussa, tosi hienoja!♥

    VastaaPoista
  3. Kivaa lukea muiden nukkeiluvuosista!
    Otat myös tosi ihania kuvia tyypeistäsi <3

    VastaaPoista

Ennen kuin kommentoit olisi kiva kuulla, jos haluaisit nähdä jostain tietystä nukesta kuvia. Jos keksit jotain parannettavaa kuvissani tai teoksissani kerro siitä minulle. ^^ Rakentava palaute on myös aina tervetullutta! Kiitos kaikista kommenteista!

Ennenkuin kysyt jotain luethan UKK alueen, jos olen jo aiemmin vastannut kysymykseesi: http://sininnukkeblog.blogspot.com/p/ukk.html