3.1.17

Nukkevuosi 2016

Hei kaikille ja mukavaa uuttavuotta 2017! :) Tässä jälkikäteen tekemäni nukkevuodet 2010-2015 postaus *klick*. Tämä vuosikatsaus tulee olemaan tästä lähtien jokavuotinen! Harmittaa toisaalta vähän, kun ei ole edellisiltä vuosilta silloin tehtyjä julkaisuja, mutta tästä eteenpäin haluan tehdä tälläisen aina vuoden alussa/lopulla. :)

Mitä nukkeja minulle saapui 2016?
Ensimmäinen nukke joka saapui 2016 oli Pullip Hello Kitty, jonka nimesin Hazeliksi. Tämä nukke on ollut minun isoin grailini ja hän oli ensimmäinen Pullip-nukke josta näin kuvan ikinä ja rakastuin tähän nukkeen jo sillon heti. Viimein sitten sain tämän neitosen itselleni. ♥ Nukke näyttää nykyään tältä:
Seuraavana sain tänne ensimmäisen Azone nukkeni, Little Maid Chisan (Kinoko). :) Tätä neitosta ei pitänyt hirveän kauan miettiä, koska se oli niin söpö ja halusin ehdottomasti saada ensimmäisen Azoneni, että täytyi vain saada juuri tämä tänne "nyt ja heti". ♥
Tämä vuosi sisälsi selkeästi aika paljon grail nukkeja, koska sain toisenkin Pullip-perheen grailini tänne, nimittäin Dal Cinnamorollin (Cinnamon). ♥ Tätäkin olin jo vuosia miettinyt ja viimein tämä sitten tänne kotiutui. :)
Lisäksi tänävuonna tuli palattua Monster High nukkejen pariin, jolloin kaivoin kaikki vanhat Monster High tyttöseni takaisin kaapin syövereistä ja hankin myös muutaman tyttösen lisää. Lisäksi tänne ilmestyi myös yksi Ever After High tyttönen. :) 
Ensimmäinen uusi Monster High ilmestys oli Vandala Doubloons:
 Samaan aikaan Vandalan kanssa tänne saapui myös Boo York Boo York Nefera De Nile, jonka myin myöhemmin, koska tämä nukke oli vähän liian heräteostos minulle.
Seuraavana tänne saapui sitten Draculaura collector edition nukke, joka oli aivan must have hankinta tässä vaiheessa, oon niin iloinen että löysin tämän kohtuu hintaan. ♥
Ja pakko laittaa tähän vielä tämän nuken laatikosta kuva, koska se on niin hieno. ;_; ♥
Sitten tänne saapui Isi Dawndancer. Kun näin tästä nukesta promokuvat tämä oli vain pakko saada!
Tänne saapui myös yksi pieni "heräteostos", jonka näin Citymarketissa ja rakastuin tähän nukkeen ihan täysin, se oli siis pakko saada, Clawdeen Wolf Freak du Chic. ♥
 Myös käärmenainen, Viperine Gorgon, löysi tiensä minun luokseni. ♥ Tämän tyttösen löysin Huuto.netistä todella hyvä kuntoisena ja arvatakkin saattaa että myös tämä nukke oli todella vaikea löytää, koska MH-nukeista oli alkanut tulemaan jo uusia versioita, jolloin näiden vanhempien löytäminen oli huomattavasti vaikeampaa.
Tänne saapui myös tänävuonna toinenkin Collector nukke Ever After High Raven Queen. ♥ Tätä nukkea sai kyllä etsiä, sillä tämän nuken hinnat alkoi olla Ebayssä vähän liian suolaisia mun makuun, mutta viimein sitten löysin yhden sopivan hintaisen. :) Oon niin iloinen tästä neitosesta!
Onnekseni löysin tänävuonna myös yhden pienen grailini Pullip Chillin sopivaan hintaan. Tätäkin tyttöstä sai etsiä ja pienellä riskillä sitten päädyin hänet ostamaan Instagramin kautta tuntemattomalta ja riski kannatti koska nukke oli siinä kunnossa kun luvattiin eli ihan uusi (paketti kerran avattu). :) Tämän tyttösen nimeksi tuli Garona. Tässä Garona nykyään:
Toinen Azone tyttönen saapui myös tänne tänävuonna, Pink! Pink! A la Mode Yuzuha Black x Pink. Tämä nukke oli mun Azone grail ja olin tosi onnellinen kun sain hänet itselleni kohtuu hintaan. :)
Vuodesta 2012 asti olin haaveillut Bluefairy Tinyfairy Olivesta ja tänävuonna sain hänet. Onnellisuutta ja iloa ei voi edes kuvailla kun tämä neitonen saapui tänne viimein. ♥ Ei voi muutakuin kiittää sitä, että monilla BJD-firmoilla on nykyään osamaksu mahdollisuus, koska ilman sitä, en olisi voinut edes haaveilla hänestä. :)
Tässä tämänvuoden nukkesato. :) Paljon ihania nukkeja saapui tänne ja olen kaikista todella kiitollinen. ♥

Mitä nukkeja olen tilannut vuodelle 2017?
Joulukuussa tein päätöksen, että haluan itselleni jonkun Tinyn. Tilasin siis itselleni Lutsin Tiny Delf Gretelin. ♥ Tämä tyttönen saapuu tänne siis jossain vaiheessa vuoden alkua. :) Tilasin tyttösen vaalealla iholla, jos joku haluaa tietää mistä nukesta kyse, tässä Lutsin sivulle vievä linkki *klick*.

Nukkehaaveet ja suunnitelmat vuodelle 2017? 
Selkeyttääkseni näitä haaveita, lajittelen nämä nukkelajeihin. :)
Pullip-perheen nukkejen suhteen suunnitelmana olisi hankkia Dal Drta tälle vuodelle, joka luultavammin olisi viimeinen Dalini tähän nukkekokoelmaani, koska mikään uudemmista Daleista ei iske yhtään enkä ole kamalan toiveikas tulevaisuuden julkaisuista. Eikä tietenkään muutkaan nykyiset Dalit ole niin kivoja, että ne olisi "pakko" saada enää.

Toinen epätoivoinen suunnitelma olisi hankkia iso grailini Pullip My Melody. :) Tätä nukkea oon metsästänyt pitkään ja joka kerta kun mulla ei todellakaan ole rahaa se ilmestyy sopivan hintaisena jonnekkin myyntiin ja joudun vaan kitua ja itkeä sitä, kun olen köyhä juuri silloin.. Mutta toivotaan, että tämä tulisi 2017 myyntiin jossain niin, että mulla olisi myös rahaa silloin! Toki olen miettinyt hieman muitakin Pullip-nukkeja, mutta ne ei varsinaisesti ole ensimmäinen prioriteetti näiden kahden rinnalla, mutta ei se tietenkään ole mahdotonta, että tänne "ylimääräisiä suunnitelmia" ilmestyisi. :p

Blythejen suhteen olisi nyt aivan mielettömän mahtavaa, jos saisin viimein sen Varsity Deanin tänne, kun se oli jo 2016 tarkoitus hankkia, mutta mulla meni suunnitelmat vähän pipariksi, yllättäen..  Tosin en missään nimessä sulje ovia tuleville julkaisuille, jos sattuu että kohdalleni osuisi joku vieläkin ihanampi Blythe kuin Varsity Dean. Tarkoitukseni ei ole kuitenkaan hankkia kuin yksi Blythe, joten näitä pallopäitä en kyllä odota tänne enempää! :D

BJD-nukkejen suhteen suunnitelmana mulla olisi saada tänne kallein mainitsemani nukke eli Dreamingdoll Little Elva Airi. Tämä neitonen on mun toisiksi isoin grail (heti Dreamingdollin Sweet RIOn jälkeen) ja jos sen tänne saan niin olisin todella onnellinen.  Muista BJD-nukke hankinnoista en uskalla mainita mitään, koska en osaa yhtään sanoa miten köyhyysrajoilla menen jo näiden hankintojen puolesta.  Pidän tosin silmäni auki esim Piposin nukkejen suhteen, jos sinne sattuisi ilmestymään joku aivan täydellinen veijarikisu mikä olisi pakko saada.

Oheistuotteiden suhteen ainut toive olisi saada mun raukka Taeyangeille edes jotain vaatteita, mutta en ole hirveän toiveikas tämän asian suhteen. :( Toki mielessä on myös muutaman nukkeni tyyliä muuttaa, koska osa nukeistani on hieman alkanut kyllästyttämään sen takia että joillakin on ollut sama tyyli jo vuosia. Toivon että tyylimuutoksien jälkeen nämä tietyt nuket alkaisivat taas kiinnostaa. :)

Mistä nukeista olet luopunut vuonna 2016?
Tänävuonna täältä poistui muutama nukke ja tässä heistä pieniä muistoja heistä. ♥
Ensimmäisenä täältä poistui Dal Hangry (Endy). Tämä tyttönen jo hänet saadessaan tuntui siltä, ettei hän ole oikeen minun tyylinen nukke, vaikka ihana olikin. Omistin tämän nuken hieman päälle kaksi vuotta ja hieman haikein mielin hänestä sitten luovuin, koska tämä oli tosiaan ihan ensimmäinen nukke jonka myin ikinä. Tämä tyttönen on nykyään rakastavammassa kodissa. :)
Täältä heitti hyvästit myös Pullip Celsiy (Debbie). Hänet ostin käytettynä 2012 ja hän oli valmiiksi samanlainen kuin kuvassa näkyy. Vaikka rakastankin nukkeja, joilla on suu hieman auki, tämä nukke ei kuitenkaan enää tuntunut niin kivalle, kuin silloin kun hänet sain. Kaunis tämä nukke tulee silti aina olemaan minun mielessäni. ♥
Samoihin aikoihin kuin Celsiy, täältä lähti myös Dal Tweety (Tellu). Tämä nukke oli yksi pisimpään minulla ollut nukke, jonka myin. Tweetyn sain siis jo 2011 eli hyvin alussa harrastustani. Tämä nukke siis pysyi mukanani 5 vuotta, mutta näin vanhetessa ja harrastuksen muuttuessa tämäkään nukke ei enää tuntunut niin ihanalle. Mielettömän söpö tämä Dali silti yhä edelleen on. :)
 Luovuin myös Monster High Boo York Boo York Nefera De Nilestä, josta sanoin jo aiemmin, että se oli hieman heräteostos.
Viimeinen nukke, jonka 2016 vuonna myin oli Pullip Peter Pan (Jeni). Tämän nuken myyntiä pohdin lähemmäs puolivuotta. Vaihtelin nuken peruukkia, silmiä ja tyyliä mutta se ei siltikään koskaan päässyt etuuksinsa minun luonani, joten ainut vaihtoehto oli viimein myydä tämä nukke. Ostin tämän nuken aikoinaan 2013 Kukunor nimisestä kaupasta Helsingistä. Siihen aikaan tuo kauppa oli lopettamassa ja tämä nukke oli aika roimassa alennuksessa, joten halusin ehdottomasti ostaa tämän nuken itselleni. Kolmisen vuotta tämä kaunotar siis kulki mukanani, mutta nykyään hän on rakastavammassa kodissa. ♥
Luovuin myös Little Pullip Bonitasta ja Grellistä.

Millainen nukkevuosi 2016 oli?
Mun mielestä 2016 taisi olla paras nukkevuosi minulle ikinä, koska sain niin monta grail nukkea itselleni ja monet nykyiset nukkeni saivat täydelliset tyylit. Oon todella tyytyväinen omiin nukkeihini ja valokuviini mitä oon ottanut vuonna 2016. Kaikenkaikkiaan tämä nukkevuosi oli aivan mahtava.
2016 vuonna sain myös paljon kokemusta customoinnista. Yksi nukeistani koki siis todella ison muutoksen. Toinen customini ikinä oli Sofia (Pullip Suiseiseki Full Custom). Sofian ostin käytettynä tämän näköisenä (kuva on siis todella vanha vuodelta 2011):
Ja tältä Sofia näyttää nykyään:
 Tässä siis vertauskuva vanhasta ja uudesta meikistä. Vanha meikki ei siis ole mun tekemä vaan yhden toisen nukkeilijan jolta hänet ostin. Vanha meikki oli tehty tussilla, joten sen poistaminen oli todella vaikeaa..
 Olen todella tyytyväinen tähän nukkeen nykyään. ♥
Olin ostanut 2014 itselleni MIO-kitin, jonka sitten viimein uskalsin customoida. Ensimmäinen customini tähän naamaan oli omasta mielestäni ihan hirveä, mutta toisaalta ihan hyvä ensimmäiseksi meikiksini ikinä. Tämän nuken customoin kolme kertaa. Tässä kuvia hieman mun kehityksestä:

 Tässä siis toinen meikkini tälle nukelle:

 Ja tässä kolmas ja nuken nykyinen meikki, johon oon myös todella tyytyväinen. :)

 Ja tässä siis vielä kaikki nuken meikit yhdessä kuvassa:
 Ja tältä MIO-kit neitini Olive näyttää nyt. ♥
 Customoin myös ensimmäistä kertaa BJD-nuken tänävuonna eli Fairylandin pieni Pukipuki Cupid pää sai uuden meikin kaksi kertaa. Vasemmalla on siis mun ensimmäinen tekemäni meikki tälle nukelle ja oikealla uudempi ja nykyinen meikki. Tämä pää oli todella haasteellinen meikata, koska kyseessä on tosiaan todella pieni pää, mutta olen tähän neitiin hyvin tyytyväinen. :)


2016 avasin myös customointipalvelun ja meikattavaksi sain kaksi nukkea. Olen todella rauhallisesti ja omaa tahtia ottanut customeita, joten nämä kaksi oli minulle aivan sopiva määrä. :) Ensimmäisenä nukkena Ingrid, jonka omistaa Instagramissä @ingrid_and_me.

Toinen tilaustyö oli nukke nimeltä Ciera. Tämän nuken omistaa Instagramissä käyttäjä nimeltä @nukkehulluus.

Oon tosi kiitollinen siitä, että sain customoinnista näinkin paljon kokemusta 2016 ja odotan tulevaa vuotta 2017 innolla. :)

Tässä lista ja linkit postauksiin mahtavista miiteistä joissa olin 2016:
Joensuu miitti minun luona 15.5
Nukkemiitti Oulussa Tähtitornin kahvilassa 19.6
Pieni miitti Joensuussa
Aikuismiitti 13.-14.8
Hartsimiitti 2.10 minun luona
Hartsilapset pikkujoulu miitti 11.12
Tähän loppuun vielä muutama suosikki kuvani vuodelta 2016!


















Kiitos kun katsoitte!

Ps. Tässä vielä 2010-2015 nukkevuodet postaus: http://sininnukkeblog.blogspot.fi/2017/01/nukkevuodet-2010-2015.html

3 kommenttia:

  1. Todella kiva postaus! Oli kiva nähdä, mitä kaikkea vuoteen 2016 on mahtunut sinun nukkekokoelmassasi ja mitä muutoksia on tapahtunut. Vuosittain moni uusi ihanuus löytää uuden ja ihanan kodin sinun luota ja osa niistä taas löytää uuden kodin jostain muualta. Sinun kuvat ovat siis todella kauniita. Neidit ja muutkin näyttävät niin sieviltä, söpöiltä ja komeilta. Eniten pidän kuvista, jotka on otettu ulkona, luonnossa, kaiken kauniin keskellä, koska niistä vain puhkeaa se tietyn lainen tunnelma.♡

    VastaaPoista
  2. Siis ihan huippu kiva postaus!❤
    Oot saanut koostettua kaikki nukkeiluun liittyvät asiat viimevuodelta kivasti ja selkeästi samaan postaukseen.
    Sun nukkemäärä on lisääntynyt huimasti ja laskenut osittai myös. Mut ihanaa, että viime vuosi oli hyvä vuosi grailejen kannalta.
    Mäkin haluisin vielä joskus Dal Cinnamorollin.❤
    Mutta ihan huippua nukkeiluvuotta 2017 sulle! Vuoden päästä odottelenkin jo uutta vuosikatsausta innolla.

    VastaaPoista
  3. ❤ Mulla on kysymys. Missä myydään halpoja pullippeja tai little pullippeja? Ois kiva tietää! Ja kiva blogi tää!

    VastaaPoista

Ennen kuin kommentoit olisi kiva kuulla, jos haluaisit nähdä jostain tietystä nukesta kuvia. Jos keksit jotain parannettavaa kuvissani tai teoksissani kerro siitä minulle. ^^ Rakentava palaute on myös aina tervetullutta! Kiitos kaikista kommenteista!

Ennenkuin kysyt jotain luethan UKK alueen, jos olen jo aiemmin vastannut kysymykseesi: http://sininnukkeblog.blogspot.com/p/ukk.html