1.1.19

Nukkevuosi 2018

Moi ja Hyvää Uuttavuotta 2019 kaikille! ^^ Taas jatketaan jokavuotista perinnettä eli jälleen nukkevuosi postausta. Edellisten vuosikatsauksien linkit löydät postauksen lopusta!

Mitä nukkeja minulle saapui 2018?
Ensimmäisenä tänne saapui Pullip Shinku, josta 2017 oli tullut minulle pieni graili ja oli ihana saada tämä nukke näinkin nopeasti itselleni. ♥ Tämän nuken nimeksi tuli Miya, koska aina kun näin tämän nuken ajattelin jostain syystä Mikua, mutta en halunnut sitä nuken nimeksi - päädyin siis lähelle muistuttavaan nimeen eli Miyaan. Oon iloinen että mulla on taas yksi vanhempi Rozen Maiden julkaisu lisää, jostain syystä Rozen Maidenit vaan purevat muhun niin hyvin, vaikken sitä animea ole ikinä edes katsonut. ^^
Toisena tänne saapui Pullip Classical Alice, jonka nimeksi tuli London. Tämän nuken ostin aika kiireellä, koska se alkoi olemaan loppu lähes kaikkialta näihin aikoihin, mutta nyt tätä mallia on taas tullut uudestaan. Oon kuitenkin iloinen, että sain hänet, mutta tämä nukke kaipaa kyllä muodonmuutosta vieläkin, jonka olen ajatellut tänä vuonna sille tehdä. Tähän malliin ihastuin myös 2017 lopulla ja tämä ihastuminen tapahtui kyllä aika yllättäen, mutta onhan hän kyllä ihana. ♥ Erityisesti rakastan tässä nukessa hänen kulmakarvoja. :)
Seuraava nukke olikin sitten Kikipop! Hi! My School Sub School Commissioner P-chan, jonka nimeksi tuli Moe. Kikipopin oon halunnut siitä lähtien kun näitä söpöläisiä tuli. Muutama suloinen julkaisu multa on tosiaan jäänyt välistä (Esim. ne Sunny Bunny nuket), koska ei vaan ole ollut mahdollisuutta ostaa sillon, mutta tämän päätin sitten napata itselleni kun oli niin minun tyylinen nukke. ♥ Pidän tän nuken vaatteista erityisesti, koska niissä on aika vahva "Harry Potter" fiba, vaikkei ne siitä olekkaan. :)
Tämän vuoden viimeinen nukke olikin sitten Pipos Jr.Pi Ringo-Mint, nimeltä Minty. ♥ Piposin kisuja oon halunnut jo vuodesta 2012 asti, joten oon iloinen että kotiutin viimeinkin yhden pitkän ajan grailini. :) Hän on niin suloinen pienoinen - silmät on vaan edelleen ongelma tämän nuken kanssa. Pitäisi saada todella vaalean harmaat/vaalean siniset silmät hänelle, mutta ei vaan oikeen tunnu löytyvän mistään, toivotaan että tänä vuonna löytyisi jostain, koska viimeksi tilaamani Lutsin silmät olikin vaalean violetit vaikka kuvissa ne näytti vaalean harmailta.. :(

Mitä nukkeja tai figuureja olen tilannut/ennakkotilannut vuodelle 2019?
Ensi vuodelle olen tilannut Pipos Pi Limited Edition "Never Ending Dream" Cheshire Greyn. Nukesta maksoin viimisen osan joulukuun puolessa välissä, joten hän on tulossa minulle suurinpiirtein helmi- tai maaliskuussa. :) En malta odottaa, että saan 2012 asti ihailemani grailin. Oon siis siitä lähtien halunnut veijarikisun ja nyt sellainen on viimein tulossa minulle. ^^ Kun näin näistä nukeista kuvia Piposin Instagramissä totesin heti, että pakko saada oli tilanne mikä tahansa ja näin tein - tilasin nuken samantien kun nämä tuli myyntiin. ♥ Nuken nimeksi tulee Chester!

Figuureja olen taas ennakkotilannut aika paljon ensivuodelle, koska on julkaistu niin paljon ihania Nendoroideja, että on ollut "pakko" ennakkotilata! ♥
 Nendoroid Harry Potter,
 Nendoroid Harry Potter Ron Weasley
ja Nendoroid Harry Potter Hermione Granger. Ette uskokkaan miten onnellinen oon kun näitä tuli ja en malta odottaa että saan nämä kaikki käsiini. ♥ Harry on tulossa huhti- tai toukokuussa, Ron on tulossa touko- tai kesäkuussa ja Hermione on tulossa kesä- tai heinäkuussa. Toivon, että jossain vaiheessa tulisi myös muita hahmoja - erityisesti Luna Lovegood olisi ihana!
Tilasin myös Nendoroid Overwatch McCreen, koska hän on suosikki hahmoni OW:ssa niin tottakai se täytyy saada! ^^ Muut Overwatch figuuri julkaisut eivät ole napanneet ollenkaan (onneksi toisaalta koska säästyy rahat!), jotenkin moni ollut sen näköisiä etteivät he muistuta alkuperäis hahmoja ollenkaan.. Tämä julkaisu onneksi ei pettänyt minua!

Nukkehaaveet ja suunnitelmat vuodelle 2019?
Nukke hankintojen puolesta ensimmäisenä tälle vuodelle olen ajatellut ostaa itselleni ensimmäisen SD kokoisen nuken, joka on myös samalla minulle todella iso grail - Dreaming Doll Elva Sweet Rio. ♥ Muista nukke hankinnoista en ole yhtään varma, että mihin päädyn vai ostanko edes muita nukkeja. Toki on muutamia malleja, jotka on pyörineet 'ostoslistallani' jo pidemmän aikaa, mutta en vaan tiedä että pystyykö ostamaan muita. ^^

2019 olen myös ajatellut uudistaa muutaman nukkeni ulkonäköä, esim. mainitsemani Pullip Classical Alice tarvitsee uutta ulkonäköä ja myös pari muuta nukkea. ^^ Toki myös nuken vaatteita - varsinkin kenkiä pitäisi saada - tämä on toisaalta mulle yksi ikuisuus prosessi..

Mistä nukeista olet luopunut vuonna 2018?
Ensimmäisenä luovuin Pang-ju Milk-Pangistä. Syy miksi hänestä luovuin oli puhtaasti se, että sain viimein ison grailini Piposin nuken. Aikoinaan siis ajattelin, että minulla ei olisi mahdollisuutta saada sellaista, siksi ostin Pang-jun koska ajattelin, että se vähän korvaisi Piposin nukkea. Nyt kuitenkin kun sain Piposin kisun niin tästä nukesta luopuminen oli loogista.
Pullip Cinnamoroll oli toinen nukke, joka lähti myyntiin. Tämän nuken ostin siis myös 2018 vuonna, mutta en halunnut mainita sitä tuossa listassa, koska myin hänet. Syy tämän nuken myymiseen johtui vain siitä, että se oli hieman heräteostos ja äkillinen ihastus. Toki tämä nukke on erittäin suloinen edelleen silmissäni, mutta se ei vaan yksinkertaisesti sopinut minulle. Joskus täytyy siis saada nukke itselleen, että voi todeta ettei se olekkaan mun juttu. ^^'

Millainen nukkevuosi 2018 oli?
2018 tuli paljon ikäviä muutoksia nukke yhteisöön Luon aiheuttamasta tuhosta, mikä on vaikuttanut itseeni tosi paljon. Suututtaa edelleen älyttömästi se, miten BJD puolen nukkeharrastus on joutunut muuttumaan. Jos ette tiedä mistä puhun suosittelen lukemaan tämän:
https://sininnukkeblog.blogspot.com/2018/05/tarkeita-bjd-tavaramerkki-uutisia-ja_12.html

Tavaramerkki uutisista huolimatta, muuten 2018 nukkevuosi oli aika tavallinen. Tapasin tänä vuonna muutamia uusia ihmisiä mikä oli tosi kivaa ja oli myös kiva osallistua coniin pitkästä aikaa. ♥ Voitin myös ihka ensimmäisen Instagram Giveawayn josta on kuvia tässä postauksessa:
https://sininnukkeblog.blogspot.com/2018/04/sophiavanille-giveaway-voitto-vaatteet.html

Odotan 2019 vuodesta parempaa nukkevuotta varsinkin BJD-nukke puolelta - en siis tahtoisi kuulla enää huonoja uutisia.. Toivotaan siis parempaa nukkevuotta 2019!

Tässä lista ja linkit postauksiin mahtavista miiteistä joissa olin 2018: 

 Tähän loppuun vielä muutama suosikki kuvani vuodelta 2018! 































Edelliset vuosikatsaukset:
  
Kiitos kun katsoitte!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ennen kuin kommentoit olisi kiva kuulla, jos haluaisit nähdä jostain tietystä nukesta kuvia. Jos keksit jotain parannettavaa kuvissani tai teoksissani kerro siitä minulle. ^^ Rakentava palaute on myös aina tervetullutta! Kiitos kaikista kommenteista!

Ennenkuin kysyt jotain luethan UKK alueen, jos olen jo aiemmin vastannut kysymykseesi: http://sininnukkeblog.blogspot.com/p/ukk.html