1.1.24

Nukkevuosi 2023

Moi ja Hyvää Uutta Vuotta 2024 kaikille! ♥ Perinne jatkuu vahvana, tässä siis 2023 vuosikatsaus nukkejen suhteen. Linkit aiempiin nukkevuosi postauksiin löytyy lopusta!

Mitä nukkeja minulle saapui 2023?
Ensimmäisenä heinäkuussa tänne saapui Pullip Neo Angelique. ♥ Tämä nukke on ollut mun mielessä todella pitkään, uskon että jo 2011 asti olen hänestä on-off haaveillut, mutta en ikinä osannut päättää, että "tarvitsenko hänet todella". Kuitenkin päädyin viimein siihen, että tarvitsen, ja olen tosi iloinen siitä. Hän on juuri niin söpö ja ihana kun ajattelinkin! Tän nuken silmät myös näyttää hänen meikin takia isommalta kuin muiden Pullippieni silmät, mikä tekee hänestä extra söpön!
 
Sitten syyskuussa tänne tuli vielä Pullip Lunatic Queen. ♥ Tästä mallista olen myös haaveillut todella kauan ja hän on myös ollut samalla tavalla on-off tyyppisesti mielessäni. Tämä nukke on kuitenkin aina ollut mulle tosi rakas, kun hän sattuu olemaan 2010 julkaisu ja olen aina rakastanut tätä nukkea jo stockina tosi paljon! Ainut harmi tässä on se, että nuken kasvoissa on jonkun verran jälkiä, koska ostin hänet käytettynä, mutta onneksi jäljet ei ole niin pahoja.

Ja viimeisenä mulle saapui jouluaattona poikaystävältäni joululahjaksi saamani nukke Pullip Shinku Detective Kun-Kun Version 2006. ♥ Tämä neiti on jo jonkun aikaa ollut mun toivelistalla, koska rakastan mun perus Shinkua niin paljon, että halusin "toisenkin", mutta koska tuntui oudolta hankkia sama malli kahdesti, ajattelin, että tämä Kun-Kun versio kävisi hyvin! Toki he ovat todella samanlaisia, mutta silti eri malleja! En malta odottaa, että pääsen ottamaan heistä sisar kuvia!
 
Mitä nukkeja, figuureja, re-menttejä tai poneja olen tilannut/ennakkotilannut vuodelle 2024?
 En ole tilannut mitään 2024 alkavalle vuodelle. Toki nukkeja, figuureja, re-menttejä ja poneja on varmasti tulossa ensi vuodelle, mutta en ole ennakkotilannut mitään niin, että voisin sitä tähän mainita.
 
Nukkehaaveet ja suunnitelmat vuodelle 2024?
Mun nukkehaaveet ovat sillä mallilla, että ei ole oikeastaan monta sellaista "pakko saada" nukkea vaan moni on sitä tasoa, että jos löytyy sopivaan hintaan, niin nappaan itselle. Pullip haaveisiin on tullut jotain uusia, mutta on myös jotain, joita olen miettinyt pidempään, mutta en ole niitä vaan ääneen sanonut. Pullip Rilakkuma on uudempi malli, johon rakastuin jo heti sen nähdessäni ihan vaan jo siitä syystä, että Rilakkuma on itselle tosi rakas brändi ja hahmo. Muina "joskus ehkä toteutivina" haaveina mulla on Pullip Victorique. Victorique on yksiä niitä "mahdoton saada sopivaan hintaan" olevia nukkeja, joten sitä haavetta en pidä kauhean nopeasti toteutuvana asiana, mutta jos se johonkin ilmestyy ja hinta on ok, niin toki sitten on eri juttu. Victorique on ollut aina semmonen malli, josta oon tykännyt enkä pistäisi vastaan, jos se mun kokoelmaan joskus päätyy.

Yksi Pullip haave mitä oon miettinyt kauan on myös Pullip Tapioca, mutta en ole ollenkaan varma että tarvitsenko hänet todella. Toki tällä mallilla on muista poikkeava meikki mikä miellyttää, mutta olen tosi epävarma, että onko tämä nukke niin välttämätön hankinta.

Muita Pullip -perhe nukke haaveita on ollut kauan mulla Taeyang Koichi, mutta en todellakaan ole vieläkään nähnyt koko nukkea missään! Toki haaveilen salaa myös Taeyang Nosferatusta, mutta tämän mallin kohdalla hinnat ovat taas taivaissa. Oon myös miettinyt, että yksi Dal olisi ihan kiva vielä mun kokoelmaan ja Dal Lizbel on ainakin osaltaan semmoinen, joka voisi olla hyvä vaihtoehto mun porukkaan, mutta sama homma myös tämän nuken kanssa; ei näy eikä kuulu! Mutta tämä Dal sekä Taeyang haaveet on sellaisia, että ehkä joskus, tuskin siis 2024 aikana. Dal Joujou on myös tosi suloinen, mutta sitä mallia ei ole näkynyt myöskään aikoihin missään.

BJD haaveista isoin haave mulla on edelleen Cocoriang Shifty ja eniten harmitti, kun tämä nukke ilmestyi tosiaan 2023 alku vuodesta ja just sillon tiesin, että en todellakaan pysty sitä hankkimaan, en edes osamaksulla, koska olin matkustamassa Australiaan. Toivotaan siis että nyt 2024 Shifty saapuisi semmoiseen ajankohtaan myyntiin, että saisin sen itselleni! Tosi moni muukin Cocoriangin pikku eläin miellyttää mua niin paljon, että en yhtään ihmettelisi jos niitä tulisi tänne enemmänkin, mutta isoin haave heidän nukeista on silti tuo Shifty. Oon myös alkanut kaipaamaan mun nukke porukkaan mies BJD-nukkea, mutta en ole vielä löytänyt sitä "oikeaa". On tosin monia, jotka on ihania, niin voi olla että päädyn johonkin heistä! Lutsilla on esim upeita poika nukkeja. Enimmäkseen BJD puolella mua on tosin viimeaikoina kiinnostanut vaan nämä Cocoriang pikku eläimet (tietty omien nukkejen lisäksi)!

Azone nukkejen kohdalla rakastuin palavasti Pure Neemo Sweet Baby Lien Mellow girl ver. ja Sweet Baby Lien Pinkish girl ver. Molemmat näistä nukeista on niiiin söpöjä, että en oikeen osaa edes päättää kumman haluan enemmän, siksi mainitsen molemmat. Voi olla tosin että päädyn ostamaan vaan tuon pinkki mustan, koska se on tietyllä tavalla tutumpi mun oman Yuzuhan takia. Lien on ollut muutenkin näistä Azone nukeista semmonen minkä oon halunnut mun Azone porukkaan ja kun näin nämä kaksi tiesin, että toinen niistä on ainakin pakko saada! Sitä en osaa sanoa että tuleeko näitäkään 2024, mutta aina voi haaveilla!

Oon myös todella 2023 vuoden aikana alkanut lämmetä ajatukselle, että hankkisin viimein Blythen itselleni. Mun mielessä on ollut kaksi Blytheä, jotka on niin "mun tyylisiä" eli Varsity Dean ja
Sweet Bubbly Bear. Nämä molemmat on myös sellaisia, että jos osuu kohdalle ja hinta on kiva niin sitten päädyn heihin - ei siis mitään "kiirettä" näilläkään haaveilla.
 
Lopetan tämän haaveilu osion samalla tavalla kuin viime vuonna eli: Muut hankinta haaveet keskittyy lähinnä Figuureihin, My Little Poneihin tai Re-mentteihin, joita tulee ehkä 2024 jokunen hankittua, mikäli niitä osuu kohdalle sopivaan aikaan ja hintaan. Nukeille kenkiä ja vaatteita kaipaan aina lisää, niin toivon että niitä tulee hankittua nyt tänäkin vuonna. 2023 hankin aika heikosti vaatteita nukeille.

Millainen nukkevuosi 2023 oli?
 Alkuvuosi oli aika hiljainen, mutta se johtui enimmäkseen siitä, että olin tosiaan Australiassa melkeen viisi viikkoa ja ennen tätä matkaa en kauheasti kerinnyt kuvailla. Mun kuvausinto piristyi kunnolla vasta heinäkuussa, uskon että osittain uuden nuken saapuminen vaikutti asiaan. Syksyllä en tosin kuvannut niin paljoa, kun olisin toivonut, mutta en ole asiasta niin harmissani kuitenkaan.

Oon iloinen että sain 2023 vuonna mun pitkään haaveilemani stock asut eli Dal Quincen stockin ja Pullip Lupinuksen stockin. Sain myös Pullip Ninan stock asun ystävältäni, mulla on nyt siis tätä asua tuplasti, koska halusin mun kahdelle Pullip nukelle samanlaiset koulupuvut! Muuten 2023 nukkevuosi oli aika tavallinen, ainut mikä jäi vaan uupumaan oli ystävien kanssa tehdyt kuvausreissut, mutta ei sitä joka vuosi aina kerkeä! Ehkä 2024 olisi tehdään taas yhteisiä kuvausreissuja.

2023 vuoden aikana olen saanut muutamia uusia nukketuttuja Gosupermodelin ansiosta, mikä on kiva juttu, mutta 2023 oli myös luopumisen aikaa. 15.9.2023 Pullip Suomi foorumi sulkeutui lopullisesti ja oon siitä vieläkin vähän haikeilla fiiliksillä. Toki tämä oli semmonen asia, mikä tiesin, että tulee eteen jossain vaiheessa ja tänä vuonna oli se aika jättää hyvästit tälle foorumille. Pullip Suomi on ollut mulle tosi tärkeä ja kiva paikka nukkeilun alussa, mutta hinnat valitettavasti nettisivujen ylläpidossa on kasvaneet niin paljon, että foorumin pitäminen ei ole enää kannattavaa. Oon kuitenkin onnellinen niistä kaikista muistoista ja ystävistä joihin tutustuin ja olen kiitollinen myös siitä, että pääsin kokeilemaan Moderaattorin hommia. Ehkä vielä joku päivä me saadaan "Pullip Suomi 2.0", mikäli foorumit tulee taas suosituksi ja nettisivujen hinnat tippuisi alas.

Tässä välissä on aina ennen ollut otsikko "Tässä lista ja linkit postauksiin mahtavista miiteistä joissa olin", mutta koska 2023 en ollut yhdessäkään miitissä ajattelin, että voisin postata tähän sitten mun suosikki kuvaushetket/reissut 2023 vuodelta:
Inspiraation lähteitä "just sen oikean nuken" hankitaan -kirjoitus postaus. Tämä ei siis varsinaisesti ole mikään kuvausreissu, mutta halusin tämän laskea tähän mukaan, koska tätä oli niin kiva kirjoitella!
 
 
 
 Tähän loppuun vielä muutama suosikki kuvani vuodelta 2023!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

















 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ennen kuin kommentoit olisi kiva kuulla, jos haluaisit nähdä jostain tietystä nukesta kuvia. Jos keksit jotain parannettavaa kuvissani tai teoksissani kerro siitä minulle. ^^ Rakentava palaute on myös aina tervetullutta! Kiitos kaikista kommenteista!

Ennenkuin kysyt jotain luethan UKK alueen, jos olen jo aiemmin vastannut kysymykseesi: http://sininnukkeblog.blogspot.com/p/ukk.html